|
Поради учням щодо складання державної підсумкової атестації (ці поради рекомендуємо розмістити у куточках підготовки до ДПА, які створюються у навчальних кабінетах) До складання: · Чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо). · Під час підготовки до державної підсумкової атестації з будь-якого навчального предмета структуруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді. Адже досить часто буває так: вам здається, що ви все знаєте, пам'ятаєте, а коли починаєте відповідати – ваша відповідь виходить уривчастою, фрагментарною. · Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення: наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за чотири дні, то у перші два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня – решту питань, четвертого – повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими. · Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити викладачу під час консультації. · Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам'ятовувати. · Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед державною підсумковою атестацією, робіть це заздалегідь. · Пам'ятайте, що інформація, одержана на консультації перед державною підсумковою атестацією, буде корисною для вас. · Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють. · Робіть шпаргалки за бажанням, це сприяє закріпленню знань, однак пам'ятайте, що користуватися ними під час державної підсумкової атестації не можна. · Повторіть плани відповідей на запитання напередодні державної підсумкової атестації, акцентуйте увагу на найважчих. · Не забудьте прийти на консультацію. · Ляжте раніше спати напередодні державної підсумкової атестації, а ранок у жодному разі не розпочинайте «зубрінням». · Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до державної підсумкової атестації. · Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі картину успіху. · Прийдіть на державну підсумкову атестацію завчасно.
Під час складання Усної державної підсумкової атестації: · візьміть білет, назвіть його номер; · сядьте на місце, заспокойтеся; · прочитайте завдання; · зосередьтеся і спробуйте зрозуміти зміст завдань; · складіть детальний план відповіді, запишіть важливі визначення, формули, схеми; · готуючи конспект відповіді, не намагайтеся записати все слово в слово; · відшліфуйте і зафіксуйте першу фразу своєї відповіді, яка має бути змістовною і стилістично бездоганною; · пам'ятайте, що таблиці, плакати тощо, що є у вашому розпорядженні під час державної підсумкової атестації, - це ваші помічники, тому що у них міститься значна частина інформації, необхідної для відповіді; · починайте відповідь з оголошення її плану. У цьому випадку екзаменатор з перших хвилин оцінить не тільки коло питань, що ви будете розглядати, а й вашу здатність логічно мислити та грамотно будувати відповідь; · висловлюйтеся логічно; · супроводжуйте відповідь узагальненнями, викладом закономірностей; · тримайтеся впевнено, відповідайте чітко, але не голосно; · намагайтеся, щоб ваша відповідь на кожне запитання тривала не більше 5-7 хвилин; · не виправдовуйтеся, якщо ви допустили у відповіді неточність; · проаналізуйте свою помилку, спробуйте показати екзаменаторам, що ця помилка випадкова і надалі ви її не допустите. Будьте спокійними. У такій ситуації лише ясність і чіткість вашого мислення допоможуть спростувати негативний ефект помилки; · не хвилюйтеся, якщо не знаєте, як відповідати на запитання, спробуйте зібратися з думками. Згадайте все, що стосується даної теми; · не говоріть відразу, що не можете відповісти на запитання, це відчуття може бути помилковим.
Письмової державної підсумкової атестації: · не сподівайтеся на допомогу екзаменатора, якщо вам не зрозумілий текст завдання. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований; · почніть розв'язувати найлегше, на вашу думку, завдання. Заплутана умова ще не говорить про складність завдання. Зберіться з думками та починайте працювати. У вас все вийде!; · не зациклюйтеся на тому завданні, яке не можете розв'язати, спробуйте розв'язати інше. Можливо, успіх розв'язання легшого завдання додасть вам упевненості, і ви зможете впоратися зі складнішим. · будьте уважними, запам'ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків (якщо це необхідно) та виконання завдань. · сконцентруйтеся після організаційних моментів – для вас тепер є лише текст завдань і час для їх виконання. · прочитайте завдання двічі і обов'язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається; · не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань; · думайте лише про виконання того завдання, яке виконуєте, а не всіх відразу; · перевірте виконане завдання; · прислухайтеся до своєї інтуїції.
Після складання: · зателефонуйте батькам. Пам'ятайте, що вони хвилюються за вас; · проаналізуйте ваші помилки, щоб не допускати їх у майбутньому; · відпочиньте у цей день, а вже з наступного починайте готуватися до державної підсумкової атестації з іншого навчального предмета; · під час підготовки до державної підсумкової атестації з іншого навчального предмета врахуйте вже набутий вами досвід. |
|