|
Завдання ІІІ етапу ХVІІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика (для учнів професійно-технічних навчальних закладів)
12 балів
Париж, атом, відмінок, листок, горобець, кришталь, Рим, хліб, камінь (матеріал), туризм, грім, Дністер, пісок, садочок, лиман, всесвіт. 4 бали
6 балів
Глек розбити, ні в сих ні в тих, позичити в Сірка очі, дивитися чужими очима, у трьох соснах заблукати, скуштувати березової каші. 6 балів
Як заллє Вербівку літнє палке сонце як засипле її зверху золотом та сріблом сонячне марево то вся кучерява долина здається залитою буйними зеленими морськими прозорими хвилями що десь набігли з моря й залили й затопили долину і скам’яніли піднявшись високо вгору. (І.Нечуй-Левицький) 8 балів
Завдання ІІІ етапу ХV Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика (для учнів професійно-технічних навчальних закладів)
(12 балів)
Людино/люб, авіа/завод, діаметрально/протилежний, жовто/гарячий, мовно/літературний, пів/міста, пів/України, чітко/окреслений, суспільно/необхідний, свят/вечір, мати/й/мачуха, супер/обкладинка, яхт/клуб, фото/копія, міні/фабрика, аеро/вокзал. (8 балів)
Тиждень, проїзд, пристрасть, студент, турист, кість, пестити, хвастати, випуск, пропаганда. (5 балів)
Екстраординарний, трансформер, міленіум, лімітувати, дилер, симптом, генерація, модифікація. Довідка: покоління, посередник, особливий, перевертень, ознака, тисячоліття, обмежувати, оновлення. (4 бали)
(8 балів)
Завдання ІІІ етапу ХІV Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика (для учнів професійно-технічних навчальних закладів)
1. Напиши твір-роздум (обсяг – 1, 5 стор.), епіграфом до якого можна було б узяти вислів: Визнавши свою слабкість, людина стає сильнішою (Оноре де Бальзак). (12 балів) 2. Відредагуй подані речення, запиши їх. 1.Він завжди дуже піклувався за дітей. 2. Завдяки дощу я підхопив нежить. 3. Із-за цих обставин командировку довелося відкласти на тиждень. 4. Для багатьох відома ця мелодія. (4 бали) 3. Перепиши, вставляючи замість крапок пропущені літери, знімаючи риски та розставляючи пропущені розділові знаки. Не/вдаюч..сь у розлогі теорії можн.. сказати що головне покликан..я мови творити із б..ологічної істоти людину розумну тобто гром..дянина котрий не/плаває у вакуумі а ходить по з..млі певної д..ржави. Отже всіх хто живе і діє в Україні суверен..ій має об’єднувати в суспіл..ство українська мова котру всього/на/всього треба знати. (4 бали) 4. Випиши з речень фразеологізми. Письмово розкрий значення кожного з них. Вожді, пророки, славні вояки – їм не судилось канути у Лету, їх імена палають, як зірки. (М.Луків.) Мого народу згублені кровини – неопалима купина калини. (М.Боровко.) (2 бали) 5. Визнач, синонімами яких оцінних слів стали подані власні імена. Запиши слова парами. Зразок. Лазар – жебрак. Аполлон, Соломон, Іуда, Дон Кіхот, Плюшкін, Пінкертон. (3 бали) 6. Запиши подані слова, знявши риски. Пліч/о/пліч, з/дня/на/день, всього/на/всього, до/речі, не/до/вподоби, не/сьогодні/завтра, на/добра/ніч, до/загину, с/покон/віків, на/самоті, по/праву/руч, кінець/кінцем. Всього – 28 балів |
|