Методична сторінка
Короп Тетяни Сергіївни

Alternative content

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Завдання ІІІ етапу

ХVІІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика

(для учнів професійно-технічних навчальних закладів)

  1. У невеликому творі-роздумі (1,5–2с.) розкрийте зміст висловлювання В.Сухомлинського: «Будь-яка праця стає творчістю, якщо ти вкладаєш у неї душу».

                                                                                                       12 балів                                                

  1. Запишіть іменники у родовому відмінку однини:                                                 

Париж, атом, відмінок, листок, горобець, кришталь, Рим, хліб, камінь (матеріал), туризм, грім, Дністер, пісок, садочок, лиман, всесвіт.

                                                                                                                    4 бали

  1. Запишіть словосполучення, узгодивши числівники з іменниками:
    П’ятсот тридцять три (стілець), дев’яносто п’ять (гривня), семеро (студент), двоє (киянин), обидва (брат), третина (читач), багато (виборець), одна шоста (аркуш), три й одна п’ята (метр), двоє (вікно), чотири з половиною (відсоток), тисяча (примірник).

                                                                                                                                                                         6 балів

  1. Поясніть значення фразеологізмів:

Глек розбити, ні в сих  ні в тих, позичити в Сірка очі, дивитися чужими очима, у трьох соснах заблукати, скуштувати березової каші.

                                                                                                                                                                         6 балів

  1. Спишіть і розставте розділові знаки. Виконайте синтаксичний розбір речення:

Як заллє Вербівку літнє палке сонце як засипле її зверху золотом та сріблом сонячне марево то вся кучерява долина здається залитою буйними зеленими морськими прозорими хвилями що десь набігли з моря й залили й затопили долину і скам’яніли піднявшись високо вгору. (І.Нечуй-Левицький)

                                                                                                                                  8 балів
 

 

Завдання ІІІ етапу

ХV Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика

(для учнів професійно-технічних навчальних закладів)

 

  1. Складіть твір-роздум на тему: «Хто не має коріння, той як перекотиполе» (орієнтовний обсяг – 2 сторінки).

                                                                                                                                   (12 балів)

  1. Запишіть правильно подані слова, знявши риску:

Людино/люб, авіа/завод, діаметрально/протилежний, жовто/гарячий, мовно/літературний, пів/міста, пів/України, чітко/окреслений, суспільно/необхідний, свят/вечір, мати/й/мачуха, супер/обкладинка, яхт/клуб, фото/копія, міні/фабрика, аеро/вокзал.

                                                                                                                       (8 балів)

  1. Утворіть від поданих слів прикметники:

Тиждень, проїзд, пристрасть, студент, турист, кість, пестити, хвастати, випуск, пропаганда.

                                                                                                                       (5 балів)

  1. Доберіть до кожного слова іншомовного походження український відповідник з довідки.

Екстраординарний, трансформер, міленіум, лімітувати, дилер, симптом, генерація, модифікація.

Довідка: покоління, посередник, особливий, перевертень, ознака, тисячоліття, обмежувати, оновлення.

                                                                                                                                    (4 бали)

  1. Спишіть, розставте розділові знаки. У останньому реченні підкресліть головні та другорядні члени.
  1. Луки гори пишні сади все зелене й принишкле (О. Гончар)
  2. Все його радувало і обсаджені дубами шляхи і багаті чорні землі і степи безкраї і стародавні могили на них (В. Гжицький)
  3.  Переходячи потік за потоком минаючи похмурі ліси де озивалась часом дзвінком корова або білиця сипала вниз під смереку об´їдки шишок Іван піднімався все вище. (М.Коцюбинський)
  4. Як заллє Вербівку літнє палке сонце як засипле її зверху золотом та сріблом сонячне марево то вся кучерява долина здається залитою буйними зеленими морськими прозорими хвилями що десь набігли з моря й залили й затопили долину і скам´яніли піднявшись високо вгору. (І.Нечуй-Левицький)

                                                                                                                                      (8 балів)

 

Завдання ІІІ етапу

ХІV Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика

(для учнів професійно-технічних навчальних закладів)

 

1.      Напиши твір-роздум (обсяг – 1, 5 стор.), епіграфом до якого можна було б узяти вислів: Визнавши свою слабкість, людина стає сильнішою (Оноре де Бальзак).

                                                                                                                           (12 балів)

2.      Відредагуй подані речення, запиши їх.

1.Він завжди дуже піклувався за дітей. 2. Завдяки дощу я підхопив нежить. 3. Із-за цих обставин командировку довелося відкласти на тиждень. 4. Для багатьох відома ця мелодія.

                                                                                                                            (4 бали)

3.      Перепиши, вставляючи замість крапок пропущені літери, знімаючи риски та розставляючи пропущені розділові знаки.

Не/вдаюч..сь у розлогі теорії можн.. сказати що головне покликан..я мови творити із б..ологічної істоти людину розумну тобто гром..дянина котрий не/плаває у вакуумі а ходить по з..млі певної д..ржави. Отже всіх хто живе і діє в Україні суверен..ій має об’єднувати в суспіл..ство українська мова котру всього/на/всього треба знати.

                                                                                                                            (4 бали)

4.      Випиши з речень фразеологізми. Письмово розкрий значення кожного з них.

Вожді, пророки, славні вояки – їм не судилось канути у Лету, їх імена палають, як зірки. (М.Луків.) Мого народу згублені кровини – неопалима купина калини. (М.Боровко.)

                                                                                                                             (2 бали)

5.      Визнач, синонімами яких оцінних слів стали подані власні імена. Запиши слова парами. Зразок. Лазар – жебрак.

Аполлон, Соломон, Іуда, Дон Кіхот, Плюшкін, Пінкертон.

                                                                                                                              (3 бали)

6.      Запиши подані слова, знявши риски.

Пліч/о/пліч, з/дня/на/день, всього/на/всього, до/речі, не/до/вподоби, не/сьогодні/завтра, на/добра/ніч, до/загину, с/покон/віків, на/самоті, по/праву/руч, кінець/кінцем.

                                                                                                                                (3 бали)

           Всього – 28 балів                                                              

Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Друзі сайту
mon.gov.ua

Погода, 03 Февраль
Погода в Полтаве
-10

Макс.: -6° Мин.: -12°

Влажность: 71%

Ветер: SSE - 8 KPH







Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz