Методична сторінка
Короп Тетяни Сергіївни

Alternative content

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [22]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Впровадження тестових форм контролю знань учнів – важлива умова якісної підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання
 

Однією з найбільших проблем сучасного українського суспільства є забезпечення рівного доступу всіх громадян до вищої освіти. Для її вирішення в державі створюється система оцінювання якості освіти, складовою якої є зовнішнє незалежне оцінювання. У 2008 році воно є безальтернативною формою вступу до вищих навчальних закладів І –ІV рівнів акредитації, тому до нього залучаються й випускникі ПТНЗ, що виявили бажання отримати вищу освіту.

Завдання викладачів професійно-технічних навчальних закладів полягає у інформуванні учнів останнього року навчання про порядок, терміни та місце реєстрації для проходження зовнішнього незалежного оцінювання, про права і обов' язки учасників тестування.

Але головне – це теоретична і практична підготовка учнів до проведення тестування, яка полягає у систематичному впровадженні тестових форм контролю на уроках теоретичного навчання. При систематичному контролі створюються найкращі умови для набуття вмінь і навичок, розвитку мислення учнів. Вони легше адаптуються до процедури перевірки, нервове напруження значно знижується.

Підготовку до виконання тестових завдань слід здійснювати, насамперед, за моделями, запропонованими МОН України та Українським центром оцінювання якості освіти. Ці моделі розроблено відповідно до встановлених вимог, вони репрезентують усі розділи чинної програми, передбачають виконання різнотипних завдань.

Можливим є й використання викладачем готових зразків тестових завдань, які друкуються у методичній літературі, фаховій пресі, спеціальних збірниках.

Допускаються до використання в навчальному процесі й тестові зразки, складені безпосередньо самим викладачем, але за умови, що ці завдання відповідають головним вимогам щодо розробки методичних матеріалів такого типу, перш за все - зведення до мінімуму такої негативної риси тестування, як можливість відгадування учнем відповіді.

 Для якісного впровадження в практику тестування як методичної форми обов'язковим є його систематичність, вписаність у загальну структуру уроку і продуманість методів його використання протягом усього навчального року, причому не тільки під час проведення тематичної атестації, а й на уроках вівчення та закріплення нового матеріалу, що буде гарним тренінгом для учнів.  Виконання завдань у тестовій формі для поточного контролю доцільно планувати на різних етапах уроку не більше як на 10-15 хвилин. У зв' язку з тим, що ці завдання є навчальними, не варто робити їх занадто складними. На цьому етапі контролю слід використовувати переважно завдання з вибором однієї правильної відповіді (з 4-5 варіантами відповідей) та на встановлення відповідності (утворення логічних пар).

Готуючи матеріали для тематичного оцінювання, викладач повинен збалансувати його за складністю. Для цього слід включати завдання приблизно у такій пропорції: 25% легких, 25% складних, 50% - середнього рівня складності. Такий розподіл відображатиме співвідношення сильних, середніх і слабких учнів в навчальниій групі.

Не варто обмежуватись тільки завданнями закритої форми, доцільно пропонувати учням також і відкриті завдання, у яких вони самостійно мають записати повну відповідь.

Щоб правильно розрахувати кількість завдань, викладач повинен пам'ятати: старшокласникам потрібна в середньому 1 хвилина для виконання одного типового завдання закритої форми. Таким чином, можна спланувати, що учням професійно-технічних навчальних закладів доцільно запропонувати на тематичну атестацію приблизно 35-40 завдань. Оптимально розрахувати кількість завдань допоможе і така рекомендація С.Отіса: тест має бути таким, щоб не більше 5% учнів в групі могли виконати його повністю.

Перевести отримані бали в 12 бальну шкалу оцінювання вікладач може шляхом встановлення ваги кожного завдання. Наприклад, за кожне правильно виконане завдання з вибором однієї правильної відповіді – 1 бал, за завдання з вибором кількох відповідей чи встановлення відповідності – 3-4 бали (в залежності від кількості логічних пар). Отримавши загальну кількість балів, викладач визначає інтервали, які відповідають шкільним балам навчальних досягнень. Наприклад, якщо за виконання всіх завдань тесту можна одержати 60 балів, то результат 55-60 відповідатиме 12 балам, 50-54 – 11 балам тощо. Отже, оцінити найвищим балом можна не лише роботу, у якій правильно виконано всі завдання, а й таку, що максимально наближається до такого результату. Таким чином, учневі дається деяке право на помилку, якого під час традиційного оцінювання він не має.

Першочергову роль в ефективному освоєнні тестових технологій відіграє успішне оволодіння учнями алгоритмів віконання тестових завдань різних типів, рівня складності та структури, неодмінне здійснення аналізу результатів тестування, з'ясування типових помилок, яких припускаються учні, та визначення шляхів їх усунунення.

Тільки такий підхід до впровадження тестових технологій сприятиме якісному їх освоєнню.

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: Татьяна (30.12.2013)
Переглядів: 748 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
mon.gov.ua

Погода, 03 Февраль
Погода в Полтаве
-10

Макс.: -6° Мин.: -12°

Влажность: 71%

Ветер: SSE - 8 KPH







Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz