|
Методичні рекомендації щодо складання алгоритму дій всіх учасників навчального процесу під час підготовки та проведення державної підсумкової атестації
Перш за все необхідно зауважити, що результати державної підсумкової атестації – це не лише визначення рівня успішності учнів, а й певний підсумок роботи як окремого викладача, так і всього педагогічного колективу. З метою чіткої організації проведення ДПА у навчальному закладі всі учасники навчального процесу мають добре знати алгоритм своїх дій до проведення, під час проведення та після проведення підсумкової атестації. Алгоритм дій керівника навчального закладу з проведення державної підсумкової атестації До проведення: · Скласти план підготовки до державної підсумкової атестації. · Вивчити нормативно-правові документи з питань проведення державної підсумкової атестації. · Ознайомити педагогічний колектив з нормативно-правовими документами з питань проведення ДПА. · Організувати проведення анкетування учнів щодо вибору ними навчального предмета, з якого вони складатимуть державну підсумкову атестацію. · Ознайомитися з результатами анкетування. · Ознайомити учнів, які за станом здоров'я можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації, та їхніх батьків з переліком документів, що необхідно подати. · Розглянути на засіданні педагогічної ради питання щодо звільнення учнів різних категорій від державної підсумкової атестації. · Затвердити наказом рішення педагогічної ради навчального закладу про допуск до ДПА. · Підготувати наказ про створення у навчальному закладі державних атестаційних комісій. · Створити апеляційні комісії для забезпечення об'єктивного проведення державної підсумкової атестації з кожного навчального предмета. · Пам'ятати, що голови державних атестаційних комісій є відповідальними за об'єктивність проведення державної підсумкової атестації та дотримання порядку її проведення. · Провести збори з учнями випускних груп та їхніми батьками з питань складання державної підсумкової атестації. · Скласти та затвердити розклад консультацій та проведення державної підсумкової атестації. · Ознайомити педагогічний колектив, учнів та їхніх батьків з розкладом проведення консультацій і державної підсумкової атестації. · Ініціювати проведення практичним психологом відповідної роботи з учнями та їхніми батьками, викладачами щодо підготовки й успішного проведення державної підсумкової атестації. · Побажати успіхів викладачам, учням напередодні державної підсумкової атестації (окремо зайти до кожної групи, в учительську). · Контролювати підготовку до державної підсумкової атестації. · Визначити чергових у приміщеннях навчального закладу під час проведення державної підсумкової атестації. · Не допускати втручання у проведення державної підсумкової атестації та визначення її результатів осіб, які не є членами державних атестаційних комісій.
Під час проведення: · Перевірити готовність педагогічних працівників до проведення державної підсумкової атестації. · Створити комфортні психологічні та безпечні умови в навчальному закладі під час проведення державної підсумкової атестації. · Пам'ятати, що під час проведення державної підсумкової атестації, крім членів державних атестаційних комісії, можуть бути присутні особи, уповноважені органами управління освітою. · Зустріти їх, провести до кімнати навчального кабінету, де проходить державна підсумкова атестація. · Простежити, щоб результати державної підсумкової атестації занесли до протоколу встановленого зразка.
Після проведення: · Забезпечити викладачам належні умови для перевірки робіт. · Ознайомитися з результатами державної підсумкової атестації з різних навчальних предметів. · Проаналізувати результати державної підсумкової атестації, обговорити їх з педагогічним колективом. · Проаналізувати дотримання порядку проведення державної підсумкової атестації та об'єктивність оцінювання її результатів. · Проконтролювати, щоб протоколи державних атестаційних комісій про результати державної підсумкової атестації та матеріали державної підсумкової атестації зберігалися три роки у загальноосвітньому навчальному закладі. · Пам'ятати, що зауваження і пропозиції щодо дотримання порядку проведення державної підсумкової атестації та об'єктивності оцінювання результатів державної підсумкової атестації, що проводилася у письмовій формі, можуть подаватися до училищної апеляційної комісії протягом трьох робочих днів після оголошення результатів атестації; до обласної апеляційної комісії – не пізніше трьох робочих днів після оголошення результатів розгляду училищною апеляційною комісією. · Пам'ятати, що матеріали державної підсумкової атестації розглядаються апеляційними комісіями не більше трьох робочих днів після подання обґрунтованої заяви.
Викладачам – «предметникам»
До проведення: · Актуалізувати раніше засвоєний програмовий матеріал навчальних предметів. · Ознайомити учнів із організаційними моментами проведення державної підсумкової атестації. · Ознайомити учнів зі збірниками завдань з кожного навчального предмета, з якого вони складатимуть державну підсумкову атестацію. · Повідомити учням дату, час та місце проведення консультацій. · Проводити консультації, починаючи з того програмового матеріалу навчального предмета, який учні засвоїли найгірше. · Підготувати для проведення консультації, окрім теоретичного матеріалу, практичні завдання для закріплення навичок роботи учнів з художніми текстами, історичними і географічними картами тощо. · Налаштувати учнів на позитивний результат ДПА. · Нагадати учням дату, час та місце проведення державної підсумкової атестації. · Повідомити батькам дату, час та місце проведення державної підсумкової атестації, перелік навчальних предметів, з яких проводитиметься державна підсумкова атестація. · Напередодні державної підсумкової атестації підготувати робоче місце, навчальний кабінет.
Під час проведення: · Попросити учнів відключити засоби мобільного зв’язку. · Оголошуючи завдання, повільно та чітко проговорювати важливі терміни, робити невелику паузу до і після найбільш важливих повідомлень. · Слідкувати за неухильним дотриманням дисципліни в аудиторії. · Підтримувати учнів.
Після проведення Усної державної підсумкової атестації: · заповнити протокол проведення ДПА встановленого зразка; · зібрати учнів у навчальному кабінеті; · оголосити її результати; · проаналізувати основні помилки учнів (не називаючи жодного прізвища!) з метою недопущення їх у майбутньому; · знайти слова, щоб підтримати та підбадьорити учнів; · здати протокол проведення ДПА у навчальну частину. Письмової державної підсумкової атестації: · зустрітися з учнями; · порадити учням відпочити і спланувати свої дії щодо підготовки до державної підсумкової атестації з інших навчальних предметів; · обговорити з учнями запитання та проблеми, які виникли у них під час складання державної підсумкової атестації; · перевірити роботи учнів (після відпочинку); · заповнити протокол проведення ДПА встановленого зразка; · проаналізувати результати ДПА й виявити типові помилки; · зробити письмовий аналіз робіт на державну підсумкову атестацію; · здати протокол, письмові роботи учнів та їх аналіз у навчальну частину.
|
|