Методична сторінка
Короп Тетяни Сергіївни

Alternative content

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [22]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Рекомендації щодо планування роботи методичної комісії викладачів загальноосвітніх предметів на навчальний рік

План роботи методичної комісії (МК) викладачів загальноосвітніх дисциплін є одним з обов'язкових документів. Планування складається на навчальний рік, розглядається на засіданні МК, затверджується директором навчального закладу.

При розробці плану роботи методичних комісій необхідно враховувати особливості роботи навчального закладу й специфіку контингенту учнів; чітко сформулювати завдання, які належить вирішувати членам МК у поточному навчальному році та вибрати найбільш ефективні види діяльності для їх вирішення.

План роботи методичної комісії повинен містити:

-              проблемно-орієнтований аналіз роботи МК за минулий навчальний рік;

-              тему, мету й завдання діяльності методичної комісії протягом навчального року;

-              систему роботи з реалізації заявленої мети та поставлених завдань.

Проблемно-орієнтований аналіз роботи методичної

 комісії  за минулий навчальний рік

Критеріями успішності роботи методичної комісії є кінцеві результати, тенденції розвитку освітнього процесу в навчальному закладі. Ступінь успішності визначається позитивними змінами, досягнутими МК в порівнянні з попередніми роками.

Аналіз роботи викладачів - членів методичної комісії повинен містити:

-              порівняння з попереднім навчальним роком за всіма показниками діяльності МК;

-              аргументованість і точність оцінок;

-              встановлення причинно-наслідкових зв'язків і доказовість висновків;

-              використання діаграм, таблиць, графіків, що ілюструють висновки;

-              чіткість і педагогічну обґрунтованість пропозицій щодо проблем, які необхідно вирішити.

Мета й завдання на новий навчальний рік

Мета і завдання методичної комісії на новий навчальний рік формулюються виходячи з перспективних цілей роботи, визначених в Статуті навчального закладу, програмі його розвитку; аналізу стану роботи МК, ступеня вирішення проблем у попередні роки; вимог соціального замовлення; науково-методичних рекомендацій та реальних можливостей.

Конкретизується мета в завданнях по кожному напрямку діяльності.

Основні напрямки діяльності методичних комісій, за якими може здійснюватися планування роботи:

I. Організаційно-методична робота:

-              Тематика засідань МК.

-              Вивчення, узагальнення і впровадження актуального педагогічного досвіду.

-              Організація діяльності проблемних, робочих, творчих груп.

-              Організація і проведення колективних форм методичної роботи.

-              Організація взаємодопомоги, взаємовідвідування занять.

-              Створення баз і банків даних, що сприяють ефективній методичній діяльності.

II. Інформаційно - методичний супровід безперервної освіти педагогів:

-              Планування роботи викладачів по самоосвіті та їхні звіти з цього питання.

-              Графік проходження курсової перепідготовки і планування звітів педагогів за матеріалами курсів.

-              Методичні семінари, практикуми.

-              Підготовка і участь у конкурсах професійної майстерності, конференціях, педагогічних читаннях, фестивалях тощо.

-              Творчі звіти педагогів, робочих і творчих груп.

-              Інформування педагогів про новинки педагогічної літератури, сучасні освітні технології, результативність діяльності педагогів.

III. Інформаційно - методичний супровід інноваційної (дослідно-експериментальною) діяльності:

-              Формування інформаційно-методичної бази інноваційної діяльності.

-              Вивчення інноваційних технологій, створення умов для їх впровадження викладачами МК, прогнозування результатів впровадження і порівняння прогнозованих результатів з реальними.

-              Інформування про хід реалізації змісту інноваційної (дослідно-експериментальною) діяльності.

-              Методичні заходи для педагогів, спрямовані на підвищення їх педагогічної майстерності (семінари, практикуми, консультації, відкриті уроки, майстер-класи, творчі звіти та ін.).

IV. Інформаційно – методична підтримка підготовки і проведення атестації педагогічних кадрів:

-              Графік атестації педагогічних кадрів.

-              Відкриті заняття, творчі звіти педагогів, що атестуються.

-              Вивчення і аналіз результатів роботи педагога.

-              Експертиза матеріалів педагога, що атестується.

V. Інформаційно - методичний супровід діяльності педагогів по підготовці до державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання:

-              Інструктивно-методичні наради (вивчення методичних листів і рекомендацій).

-              Практичні заняття по заповненню бланків реєстрації, бланків відповідей.

-              Практикуми по методиці тестування.

VI. Моніторинг ефективності методичної роботи:

-              Відстеження ходу і результативності діяльності викладачів МК, виявлення причин, надання допомоги педагогам при негативній і вивчення досвіду при позитивній динаміці.

-              Діагностика професійної майстерності педагогів.

-              Анкетування педагогів по виявленню ефективності методичної роботи.

-              Створення банку статистичних даних, необхідних для аналізу результативності методичної роботи.

Залежно від специфіки предметів в план роботи методичного об'єднання можуть включатися й інші розділи.

Всі засідання методичного об'єднання плануються з урахуванням цілей і завдань МК на навчальний рік. З метою глибокого вивчення методичних проблем, що розглядаються на засіданні, до порядку денного включається не більш  4-х питань.

Вимоги до якості планування:

-              повнота – забезпечується включенням в план необхідних і достатніх дій для досягнення мети;

-              цілісність, скоординованість – забезпечується узгодженістю дій за змістом і термінами;

-              збалансованість і реалістичність;

-              раціональний ступінь деталізації – забезпечується раціональним ступенем узагальненості і конкретності запланованих дій;

-              контрольованість – забезпечується можливістю оцінити проміжні і кінцеві цілі;

-              гнучкість планування – забезпечується варіативністю.

Критеріями оптимальності планів роботи методичної комісії є значущість цілей і завдань, визначених для МК на навчальний рік, побудова плану на основі аналізу, єдність цілей і запланованої роботи, реальність планів.

 

Категорія: Мої статті | Додав: Татьяна (30.12.2013)
Переглядів: 1303 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
mon.gov.ua

Погода, 03 Февраль
Погода в Полтаве
-10

Макс.: -6° Мин.: -12°

Влажность: 71%

Ветер: SSE - 8 KPH







Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz