План
роботи методичної комісії (МК) викладачів загальноосвітніх дисциплін є одним з
обов'язкових документів. Планування складається на навчальний рік,
розглядається на засіданні МК, затверджується директором навчального закладу.
При
розробці плану роботи методичних комісій необхідно враховувати особливості
роботи навчального закладу й специфіку контингенту учнів; чітко сформулювати
завдання, які належить вирішувати членам МК у поточному навчальному році та
вибрати найбільш ефективні види діяльності для їх вирішення.
План
роботи методичної комісії повинен містити:
-
проблемно-орієнтований аналіз роботи
МК за минулий навчальний рік;
-
тему, мету й завдання діяльності
методичної комісії протягом навчального року;
-
систему роботи з реалізації заявленої
мети та поставлених завдань.
Проблемно-орієнтований
аналіз роботи методичної
комісії
за минулий навчальний рік
Критеріями
успішності роботи методичної комісії є кінцеві результати, тенденції розвитку
освітнього процесу в навчальному закладі. Ступінь успішності визначається
позитивними змінами, досягнутими МК в порівнянні з попередніми роками.
Аналіз
роботи викладачів - членів методичної комісії повинен містити:
-
порівняння з попереднім навчальним
роком за всіма показниками діяльності МК;
-
аргументованість і точність оцінок;
-
встановлення причинно-наслідкових
зв'язків і доказовість висновків;
-
використання діаграм, таблиць,
графіків, що ілюструють висновки;
-
чіткість і педагогічну обґрунтованість
пропозицій щодо проблем, які необхідно вирішити.
Мета
й завдання на новий навчальний рік
Мета
і завдання методичної комісії на новий навчальний рік формулюються виходячи з
перспективних цілей роботи, визначених в Статуті навчального закладу, програмі
його розвитку; аналізу стану роботи МК, ступеня вирішення проблем у попередні
роки; вимог соціального замовлення; науково-методичних рекомендацій та реальних
можливостей.
Конкретизується
мета в завданнях по кожному напрямку діяльності.
Основні
напрямки діяльності методичних комісій, за якими може здійснюватися планування
роботи:
I.
Організаційно-методична робота:
-
Тематика засідань МК.
-
Вивчення, узагальнення і впровадження
актуального педагогічного досвіду.
-
Організація діяльності проблемних,
робочих, творчих груп.
-
Організація і проведення колективних
форм методичної роботи.
-
Організація взаємодопомоги,
взаємовідвідування занять.
-
Створення баз і банків даних, що
сприяють ефективній методичній діяльності.
II.
Інформаційно - методичний супровід безперервної освіти педагогів:
-
Планування роботи викладачів по
самоосвіті та їхні звіти з цього питання.
-
Графік проходження курсової
перепідготовки і планування звітів педагогів за матеріалами курсів.
-
Методичні семінари, практикуми.
-
Підготовка і участь у конкурсах
професійної майстерності, конференціях, педагогічних читаннях, фестивалях тощо.
-
Творчі звіти педагогів, робочих і
творчих груп.
-
Інформування педагогів про новинки
педагогічної літератури, сучасні освітні технології, результативність
діяльності педагогів.
III.
Інформаційно - методичний супровід інноваційної (дослідно-експериментальною)
діяльності:
-
Формування інформаційно-методичної
бази інноваційної діяльності.
-
Вивчення інноваційних технологій,
створення умов для їх впровадження викладачами МК, прогнозування результатів
впровадження і порівняння прогнозованих результатів з реальними.
-
Інформування про хід реалізації змісту
інноваційної (дослідно-експериментальною) діяльності.
-
Методичні заходи для педагогів,
спрямовані на підвищення їх педагогічної майстерності (семінари, практикуми,
консультації, відкриті уроки, майстер-класи, творчі звіти та ін.).
IV.
Інформаційно – методична підтримка підготовки і проведення атестації
педагогічних кадрів:
-
Графік атестації педагогічних кадрів.
-
Відкриті заняття, творчі звіти
педагогів, що атестуються.
-
Вивчення і аналіз результатів роботи
педагога.
-
Експертиза матеріалів педагога, що
атестується.
V.
Інформаційно - методичний супровід діяльності педагогів по підготовці до
державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання:
-
Інструктивно-методичні наради
(вивчення методичних листів і рекомендацій).
-
Практичні заняття по заповненню
бланків реєстрації, бланків відповідей.
-
Практикуми по методиці тестування.
VI.
Моніторинг ефективності методичної роботи:
-
Відстеження ходу і результативності
діяльності викладачів МК, виявлення причин, надання допомоги педагогам при
негативній і вивчення досвіду при позитивній динаміці.
-
Діагностика професійної майстерності
педагогів.
-
Анкетування педагогів по виявленню
ефективності методичної роботи.
-
Створення банку статистичних даних,
необхідних для аналізу результативності методичної роботи.
Залежно
від специфіки предметів в план роботи методичного об'єднання можуть включатися
й інші розділи.
Всі
засідання методичного об'єднання плануються з урахуванням цілей і завдань МК на
навчальний рік. З метою глибокого вивчення методичних проблем, що розглядаються
на засіданні, до порядку денного включається не більш 4-х питань.
Вимоги до якості планування:
-
повнота – забезпечується включенням в
план необхідних і достатніх дій для досягнення мети;
-
цілісність, скоординованість –
забезпечується узгодженістю дій за змістом і термінами;
-
збалансованість і реалістичність;
-
раціональний ступінь деталізації –
забезпечується раціональним ступенем узагальненості і конкретності запланованих
дій;
-
контрольованість – забезпечується
можливістю оцінити проміжні і кінцеві цілі;
-
гнучкість планування – забезпечується
варіативністю.
Критеріями
оптимальності планів роботи методичної комісії є значущість цілей і завдань,
визначених для МК на навчальний рік, побудова плану на основі аналізу, єдність
цілей і запланованої роботи, реальність планів.
|